Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.
Przepraszamy!
Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.
Marka
Model
Nadwozie
Cena
Rodzaj paliwa
Rata miesięczna
Rocznik
Sortuj
Wybierz markę i model samochodu, którym jesteś zainteresowany
Wyślij wniosek i zarezerwuj swój samochód online
Podpisz umowę bez wychodzenia z domu
Odbierz swój nowy samochód z salonu lub zamów dostawę do domu
Chińskie samochody elektryczne dostępne w Polsce
Czy chińskie elektryki są dobre?
Ile kosztuje chiński samochód elektryczny?
Dopłata do elektryka z Chin
Cło na chińskie elektryki
Jakość akumulatorów w chińskich samochodach elektrycznych
Chińskie samochody elektryczne to dynamicznie rozwijający się segment rynku motoryzacyjnego, oferujący szeroki wybór pojazdów zasilanych energią elektryczną. Chińskie elektryki zyskują coraz większą popularność na całym świecie, w tym również w Polsce, dzięki swoim konkurencyjnym cenom, nowoczesnym technologiom i rosnącej jakości.
Na polskim rynku pojawia się coraz więcej modeli chińskich samochodów elektrycznych, oferowanych przez różne marki. Wśród nich można znaleźć zarówno kompaktowe hatchbacki, jak i przestronne SUV-y, a także luksusowe limuzyny. Do popularnych marek należą m.in. MG, BYD, NIO, Maxus, Seres i Hongqi.
Opinie na temat chińskich samochodów elektrycznych są zróżnicowane, ale ogólnie rzecz biorąc, ich jakość i technologia stale się poprawiają. Producenci z Chin inwestują ogromne środki w badania i rozwój, co przekłada się na coraz lepsze parametry techniczne, design i wyposażenie pojazdów. Wiele modeli oferuje zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, nowoczesne systemy multimedialne i wysoki komfort jazdy.
Ceny chińskich samochodów elektrycznych są bardzo zróżnicowane i zależą od marki, modelu, wyposażenia i parametrów technicznych. Najtańsze modele można kupić już za około 100 000 zł, podczas gdy luksusowe limuzyny mogą kosztować nawet kilkaset tysięcy złotych.
Program „NaszEauto” to inicjatywa mająca na celu zwiększenie liczby pojazdów elektrycznych na polskich drogach, co przyczynia się do redukcji emisji szkodliwych substancji. Z budżetem wynoszącym 1,6 mld zł, pochodzącym ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności Polski (KPO), program oferuje wsparcie finansowe dla osób fizycznych oraz osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
Maksymalna kwota wsparcia w ramach programu wynosi 40 tys. zł, a jej wysokość jest uzależniona od dochodów wnioskującego. Podstawowa dotacja wynosi 18 750 zł, jednak dodatkowe 11 250 zł można otrzymać, jeśli roczny dochód nie przekracza 135 tys. zł. Dodatkowo, 10 000 zł można uzyskać za zezłomowanie starego auta spalinowego. Aby zakwalifikować się do programu, samochód musi być fabrycznie nowy, kategorii M1 (osobowy), a jego cena nie może przekroczyć 225 tys. zł netto (276 750 zł brutto). Pojazd nie mógł być wcześniej zarejestrowany, a jego przebieg nie może być większy niż 6000 km.
Program „NaszEauto” obejmuje różne formy wsparcia, w tym zakup, leasing oraz wynajem długoterminowy samochodów elektrycznych. Nabór wniosków trwa od 3 lutego 2025 roku do 30 kwietnia 2026 roku lub do wyczerpania środków.
Wnioski o dofinansowanie są rozpatrywane w trybie ciągłym, dlatego zaleca się, aby zainteresowani złożyli wniosek jak najszybciej. Szczegółowe informacje oraz formularze wniosków są dostępne na stronie internetowej Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).
Chińskie samochody elektryczne, które spełniają kryteria programu, kwalifikują się do dofinansowania. Kluczowe jest, aby cena pojazdu nie przekraczała limitu określonego w programie. Konsumenci zainteresowani zakupem chińskiego elektryka mogą skorzystać z dopłaty, co czyni te pojazdy jeszcze bardziej atrakcyjnymi cenowo.
W 2024 roku Unia Europejska podjęła decyzję o nałożeniu ceł na importowane z Chin samochody elektryczne. Cła te mają na celu wyrównanie szans producentów europejskich i chińskich, którzy, jak twierdzi UE, korzystają z nieuczciwych subsydiów państwowych. Wysokość ceł jest zróżnicowana i zależy od producenta, wahając się od 17,4% do 38,1%.
Bezpośrednim skutkiem nałożenia ceł jest wzrost cen detalicznych chińskich samochodów elektrycznych w Europie, w tym w Polsce. Producenci mogą zdecydować się na przeniesienie kosztów ceł na konsumentów, co spowoduje, że te pojazdy staną się mniej konkurencyjne cenowo w porównaniu z europejskimi modelami.
Wzrost cen zakupu może również wpłynąć na warunki finansowania samochodów. Wyższe ceny oznaczają wyższe kwoty kredytów lub leasingu, co z kolei przekłada się na wyższe miesięczne raty. Dodatkowo nie wiadomo jak na wartość rezydualną będą wpływać cła, co jest bardzo istotne w przypadku finansowania jakim jest leasing.
Chińskie samochody elektryczne wykorzystują różne rodzaje akumulatorów, w tym litowo-jonowe, litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) i niklowo-kobaltowo-manganowe (NCM). Jakość akumulatorów jest bardzo ważna dla zasięgu, trwałości i bezpieczeństwa pojazdu. Chińscy producenci akumulatorów, tacy jak CATL i BYD, są liderami w tej dziedzinie i dostarczają akumulatory do wielu renomowanych marek samochodów elektrycznych na całym świecie.
Marka | Model | Cena katalogowa (PLN) | Wersja silnika elektrycznego | Zasięg (WLTP) |
NIO | ET5 | od 280 000 | 75 kWh lub 100 kWh | do 590 km |
BYD | Seal | od 208 000 | 61,4 kWh lub 82,5 kWh | do 570 km |
BYD | Han | od 360 000 | 80 kWh | do 521 km |
Hongqi | E-HS9 | od 350 000 | 99 kWh lub 120 kWh | do 515 km |
MG | MG4 | od 126 900 | Standard, Long Range | do 450 km |
BYD | Atto 3 | od 170 000 | 60,48 kWh | do 420 km |
Maxus | Euniq 6 | od 168 000 | 70 kWh | do 354 km |
Maxus | T90 EV | od 195 000 | 88,55 kWh | do 330 km |
Seres | Seres 3 | od 160 000 | 52 kWh | do 322 km |